Pohled prodávajícího
Kdo potřebuje makléře, když existuje internet, že? S rozšířením internetu, se můžete ptát, proč by jste měli při prodeji vaší nemovitosti využít služeb realitního odborníka? Pomocí internetu si můžete přeci sami zjistit doslova vše, co potřebujete. Avšak zdání může klamat.
Buďte trpěliví, uvedeme vám několik argumentů, proč Vám realitní odborník ušetří Vaše peníze a Váš čas, při realizace možná jedné z největších transakcí vašeho života. Mnoha lidem se nelíbí myšlenka prodávat nemovitost prostřednictvím obchodníka. Mají pocit, že přímé vyjednávání mezi kupujícím a prodávajícím je transparentnější a umožňuje stranám lépe hájit jejich zájmy. Nicméně je dobré si připomenout, že úkolem obchodníka, je prodat vaši nemovitost v co nejkratším čase za co nejvyšší možnou cenu.
Nejdůležitějším krokem při prodeji nemovitosti, je správné nastavení tržní ceny. Celý proces prodeje tady skutečně začíná. Pokud je toto od začátku dobře nastavené, nemovitost se prodá v krátkém čase a s očekáváním prodávajícího. Skutečný realitní odborník Vám vypracuje posouzení vaší nemovitosti a zpracuje návrh reálné prodejní ceny. Odborník zná oblast a aktuální nabídku.
Pohled kupujícího
Kupující se rozhoduje, jestli utratí své peníze za nemovitost, která musí v první řadě vyhovovat jeho potřebám, očekáváním a jeho finančním možnostem. Je velmi důležité, aby realitní odborník dokázal reálně vybalancovat a obhájit to co prodává a za kolik. Proto jak prodávající, tak kupující potřebuje odborníka, který vám například pomůže v jednáních a v neposlední řadě při podpisu potřebných smluv.
Pohled kupujícího
- si dá práci s kvalitní prezentací nemovitosti
- využívá maximum prodejních kanálů a investuje vlastní peníze i do propagace nemovitosti, aby váš domov vidělo co nejvíc zájemců
- zná velmi detailně danou lokalitu a aktuální trh
- zná potřebné a související smlouvy s celou transakcí prodeje nemovitostí
- pracuje na prodeji způsobem, aby nedocházelo ke zbytečným prodlevám a otálení prodeje nemovitosti.
- Díky tomu má spoustu dat, zkušeností a informací, a proto dosáhne vždycky mnohem lepšího výsledku než samotný prodávající.